Specyfikacja

Ile kosztuje strona internetowa? Jak wyceniają strony agencje interaktywne?

To pytanie nie raz się przewija na różnych forach czy portalach. Odpowiedź to: „A ile Pan da?” – ponieważ w dużej mierze zależy to od klienta i jego wymagań, jaki to ma być typ strony, funkcjonalność, stopień zaawansowania oraz profesjonalizm agencji. W naszej branży ceni się doświadczenie, umiejętności i staranność wykonania. Strona stronie nierówna, a ta którą zleca klient, każda agencja interaktywna wyceni inaczej, a rozbieżność cenowa nierzadko będzie ogromna.

agencje interaktywne
agencje interaktywne

Niejednokrotnie klient jest przekonany, że taką samą jakość usługi zaoferuje zarówno osoba początkująca, która robi strony po godzinach, jak i profesjonalista pracujący w agencji interaktywnej. Prawda jest jednak taka, że brak wiedzy na temat wykonania strony i wiedzy do tego wymaganej prowadzi do tego, że klient rezygnuje z nowoczesnej witryny i zadowala się taką o niskiej jakości, nieciekawej. Strona wykonana przez amatora może być ładna i funkcjonalna, ale na jak długo? Jaką gwarancję dostaniemy na przyszłość, że strona będzie poprawnie działać także za parę miesięcy? W wyobrażeniu klienta strona to tekst i zdjęcia, które każdy potrafi zrobić i wrzucić do Internetu za małą cenę.

Agencja to zespół ludzi, którzy tworzą coś oryginalnego i nieszablonowego. Tutaj w cenę wchodzi nie tylko efekt końcowy ich pracy, ale także umiejętności i wiedza. Naiwni klienci wierzą, że „prostą” stronę da się wykonać przy budżecie 500 zł. Zacznijmy od zdefiniowania „prostej” strony – to bzdura. Każda strona, składająca się z kilku podstron to praca na kilkadziesiąt godzin, a nawet dni, do tego jeżeli klient jest wymagający to każda podstrona może być tak zaawansowana, że ich koszt może wzrosnąć nawet do rzędu tysięcy złotych. Płacąc mniej otrzymuje się produkt mniej wartościowy, dlatego jak wszystko w dzisiejszych czasach – porządna strona, wykonana na wysokim poziomie, wysokiej jakości – ma swoją cenę. Jeżeli koszty są niskie to gdzieś musi tkwić szkopuł, coś zostało pominięte, by szukać oszczędności. Warto przemyśleć to z drugiego punktu widzenia i postawić się na miejscu wykonawcy: na ile ja bym wycenił swój projekt, wliczając w to godziny spędzone nad danym zleceniem, swoją wiedzę i umiejętności? Agencje interaktywne wyceniają strony właśnie według tych wytycznych.

Warto dlatego przeznaczyć większą kwotę na stronę, która będzie świadczyła niejako o porządności firmy i będzie nam służyć przez kilka następnych lat. Wydatek jest jednorazowy, a korzyści długotrwałe.

Warto przeczytać : Sklepy online Katowice